onsdag 7 maj 2014

Är du redo för att göra skillnad? #UAval

Är du en person som gillar att inspirera? Kanske debattera? Eller älskar du att leda?

Oavsett vem du är tycker jag att du ska ta dig en riktig funderare på om du vill sitta med i förbundsstyrelsen för UA. Att sitta i styrelsen är ett äventyr som du själv är med och formar. Det är lärorikt, du gör skillnad för andra, men framför allt är det otroligt roligt!

Nu kanske du tänker ”det kan ju inte jag göra”. Men det kan du visst! Du behöver inte ha några förkunskaper av att sitta i styrelser och det spelar ingen roll om du är ung eller gammal, så länge du inte är över 29 år. Det du behöver veta lär du dig under tidens gång. Det enda du behöver vara är motiverad och redo att lägga ned lite tid.

Jag har själv suttit med i UA:s styrelse. Där fick jag genomföra spännande uppdrag som att planera läger, debattera med politiker på Almedalsveckan, hälsa på lokalföreningar, arbetsleda kanslipersonal och nätverka med andra organisationer. Jag fick utvecklas som person, lära mig massor och få erfarenheter som jag inte skulle kunna ha fått på annat sätt. Dessutom var det fantastiskt roligt, en tid som jag aldrig kommer att glömma!

Brinner du för att förbättra vardagen för unga med astma och allergi? Är du redo för att göra skillnad? Sök till UA:s styrelse, nu är det dags för #UAval!

Kontakta valberedningen@ungaallergiker.se för mer information.

UA:s valberedning genom Nina Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar